Monday, November 26, 2007

csireg-csörög

Szecskő Királyleányka és Németh Attila Olaszrizling



Úgy esett, hogy megint jöttek vendégeskedni, de most a lányok gondolták úgy hogy bort innának. Ehhez kellett valamit keríteni, gondoltam itt az alkalom hogy megismerjem Szecskő Tamást királyleánykáját, hamár a mátrai túrán elkerültük őt, vagy ő került el minket, mindegy is. De azért behűtöttem egy Németh Attila olaszt is, sose lehet tudni alapon, meg hát a bor fogyóeszköz.


Király, leányka!

Ócska szóvicc, bár helytálló. A pohárba töltve halovány színe tűnik fel először, de pillanatokon belül megcsap a friss, üde gyümölcsillat. Tuttifrutti. Ehhez a virgonc kezdethez képest a korty kifejezetten telt, harmonikus. Savak rendben, alkohol észre sem vehető, a korty közben-végén a minerális ízek is előtolakodnak. Alapvetően női ital, de férfiak sem fogják megbánni ha megismerkednek vele. Csak vigyázni kell, igen gyors tempóban fogy. 5 pont simán jár neki.

Mégis.
A Németh-kóstoló után 'nem az én stílusom'-mal sommáztam a pince 2005-ös olaszrizlingjét. De, ezt is szeretem, korrigálok most. Megint meglepődtem hogy ennyire eleven, friss, a maradékcukrával ügyesen operáló bort találok a pohárban, ami acéltartályt nem látott. A hordóhasználat teljesen háttérbe szorul, a kellemes édesérzetet finoman ellenpontozza az épp hogy jelen levő keserűmandulásság. Erős négy pont dukál.

(Ma megint lányos este van, ennek örvén elvitték az utolsó palack Nobilis sárgamuskotályt a házból. Kérem együttérzésüket.)

1 comment:

atx808 said...

Maligán honlap:


Tisztelt Borbarátok!

Borkereskedésünkbe megérkezett az Orsolya Pince Olaszrizling 2006-os évjáratú bora, mely 990 Ft akciós áron kerül értékesítésre.