Tuesday, September 25, 2007

klassz este


Klassz étterem, Budapest, Andrássy út 41.

Úgy esett, hogy ez a hely lett kitaláva a beszélgetős-borozós esthez. Jó találásnak bizonyult. Este hatkor még szinte teljesen üres volt, fél nyolctól folyamatosan teltház volt. Örülök ennek, megérdemli az étterem a vendégeit.
Azzal próbálták meg belopni magukat a szívünkbe, hogy hoztak házi kenyeret, meg vajat. Belopták. A vajas kenyérhez Nyári Ödön friss szürkebarátját kóstoltam. Szép, mély szín, zárkózott illat, ami a melegítés hatására sem lesz sokkal nyíltabb, kis szőlő, kevesebb virág. A bor jó aperitívnek bizonyult, 4 pontot kiosztok rá. Nem úgy a Sebestyén kadarkára, amit a félelmetesen jól eltalált rozé kacsamellhez hoztak (jó, a mézes paradicsomot nem találták el hozzá - nem éreztem azt hogy ez az ideális köret). Színtelen, szagtalan, illat- és ízjegyeket nem is tudok hozzá mondani. Kerestem benne a fűszert, a játékosságot, a szekszárdon születtemet, de nem leltem. Vékony 3 pont.
Köszörülni a csorbát Taposó-kút lett kérve, bátran, bevállalósan 1 üveggel. Aztán még 2 decivel. Eltemettem a Napbort, ez most az a nyárvégi küvé, amit érdemes várni. Minerális-sós, gördülékeny korty, a savak viszik előre az egészet, telt, harmonikus, minden kortyban új ízek nyíltak ki. 7 pont, simán. És a sok fásnak elkönyvelt Kreinbacher (illetve most ennél épp Szent Ilona) birtokot újra a figyelmem központjába állítom.

A hab a tortán a fizetéskor grátiszba kapott újabb 1 deci volt ebből. Klassz, igen klassz ez az egész.

1 comment:

Anonymous said...

há!
fel is mertem
! az erkély !

nna, kérem, kedvenccé avanzsálva (avancé, avancé, mon sommelier!)

in vitro veritas -- ahogy azt Vadkerti K. Annácska megfogalmazta volt.