Sunday, September 16, 2007

brutális chardonnay


Németh Attila, Veresföldi chardonnay, 2005

Ha erre azt mondtam hogy az alkoholja brutális, akkor mit mondjak arra a chardonnayra, ahol 15,5 az alkohol? Elsősorban azt: időt kér. Először is még kell neki szerintem vagy fél év palackban. Aztán kell neki vagy egy nap dekantálás.
Most az előbbit nem tudtam biztosítani, a másikat meg igen, mivel a kóstolón megbontott tételt elvittük, így nyomon követhettem a fejlődését. Estére (pár óra szellőztetés) már elkezdett kinyílni, az alkohol mellől kikandikált a chardonnay is, másnapra tovább szépült. Hatalmas teste van, az most is látszik. A korty erőteljesen nyit, a közepe nagyon szép, a vége alkoholos. Ha egy fokkal kevesebb lenne már most nagy bor lehetne. Így még csak egy nagy bor ígérete.
Ma szerintem olyan 5 pontot ér.

6 comments:

atx808 said...

lehet, hogy hülyeséget kérdezek,
de

http://www.bortarsasag.hu/hu/boraszok/nemeth-pince?PHPSESSID=c

ez az a chardonnay ott legalul?

..Fater..

Anonymous said...

Hasonló véleménnyel kóstoltam,el is fektettem belőle..:)

vörös és fehér said...

Szia Fater!

Nem, a társaságnál még a tavalyi van, ez a 2005-ös, lassan piacon lesz, ha megnézed a hátcimkét meg a bortársaságos leírást látod hogy ez teljesen más karakterű lett, cukor/sav tekintetében is.

atx808 said...

3152 ebből
3177 abból

:-)

csak pont a lényeget nem néztem meg (04-05)... mentségemre szóljon, hogy egy fél palack egyszerű sangiovese és egy egész simonsig shiraz 2003 is elfogyott, mire rákérdeztem...

ami "kis" meglepetés volt, hogy ezer alatt iható chardonnay van a chapel hill-től...

vörös és fehér said...

nekem a nagyrédei szőlőskert kombinátnak a mátra hill márkanév alatt kihozott barrique chardonnay-e volt az ezer alatti chardonnayk királya pár éve, aztán azt hiszem tavaly elég csalódás volt a bor. chapel hillt eddig kerültem egy közel 10 évvel ezelőtti találkozásunk óta...

Anonymous said...

murray freedom iicosmetics hsmi ivbackground minty auxiliary promote realisation mone richer
lolikneri havaqatsu