Tuesday, June 5, 2007

pinot fröccs

Gondoltam megnézem mit csinál az utolsó üveg Orsolya pinóm, ha főzök neki spárgás-zöldborsós rizottót. Hát pezsgett. Pedig olyan jól indult az egész: kibontottam, és egyből megcsapott az a jellegzetes pinós illat, ami nekem leginkább az istállót idézi, aztán elkezdett kinyílni, megjelntek a gyümölcsök benne. A pohár falán viszont kis buborékok igyekeztek felfelé.
Megkóstoltam, ízben volt egy kis csípősség, de nem volt hibás, vagyis nem éreztem hibásnak a bort. Pár órát szellőzött ezek után a palack, ez alatt szépen elment belőle az összes szénsav. Közben a borászékkal abban maradtunk hogy almasav bomlott a palackban.
Másnap a tétel még szebb formáját mutatta, ekkor persze már csak sonkát meg rozskenyeret tudtam hozzá enni.
Végülis korrekt bor lett belőle, most 4 pontnál nem éreztem többnek. Ha nem szénsavas állapotban találjuk, akkor kellemes 'mindennapok bora'.

No comments: