Tuesday, June 19, 2007

falra hányt (7*7 kóstoló)

7*7 borász, 7*7*3 bor. Tudtam hogy menni kell, pláne hogy jön az Orsolya leánykám is, meg nagy kedvenc borászok, ismeretlen boremberek, gyaníthatóan élményborok. tudtam hogy vigyázni kell, óvatoasn kell kóstolni, különben elhajlás lesz a vége, meg másnap lesz. Dehát. Falra hányt borsó.

Szóval lett kóstolva:

fehér

Orsolya pince, Sík-hegy leányka: nagyon zamatos, nagyon ásványos, egyik kedvenc fehérborom lett
Orsolya Chardonnay: ez most nem tetszett annyira
Homonna furmint: hibásnak éreztem a bort, vagy csak túl meleg volt, nem tudom, de utánya gyorsan otthon felbontottam egyet, az rendben volt.
Nobilis furmint: magával ragadó, lendületes
Nobilis hárslevelű: azt hiszem a tokaji hárslevelűk nekem nem ízlenek, ez sem győzőtt meg ennek ellenkezőjéről
Hernyák zöldveltelini: korrekt bor, 'beszélgetős' fajtából
Fekete Béla furmint: ez most nagyon nem...
Kaló zöldveltelini: 120 napig héjon ázott, hihetetlen intenzív bor lett
Takács Lajos furmint 2006: nagyon szép volt
Takács Lajos hárslevelű: a somlai hárslevelűk meg tetszenek, fene érti ezt...
Takács Lajos sauvignon blanc: valami nagyon új sav. blanc, meg kell vele hosszasabban is ismerkedni, hihetetlenül tömény
Németh Attila Veresföldi chardonnay: nagyon rendben volt
Németh Attila "Cserepes" félszáraz küvé: szintén nagyon kellemes bor
Györgykovács Olaszrizling: az egyik kedvenc olaszrizlingemmé vált
Györgykovács furmint: korrekt, ásványok is rendben benne
Györgykovács hárslevelű: rá fogok állni egyszer majd a hárslevelű tesztelésre, ez jó volt, de miért Somló és miért nem tokaj? rejtély...
St. Andrea Napbor: igen, igen, végre új évjáratú napbor, rendben van, szerettem
St. Andrea Örökké: ez nagyon hűde volt, tovább kapott hordót a bor, mint a napbor, vagy kicsit más az összetétel, már nem emlékszem, de sokkal teltebb volt ez a küvé mint a napos.
Tamás olaszrizling: igen, ez is felkerült a kedvenc olaszrizling listára
Bussay szürkebarát: nagyon tömény bor
Ráspi leányka: érdekes, bár nem hengerelt le
Bott Exczellencziás: még nincs teljesen kész, kell neki a palackban is kis idő
Bott furmint 2006: na ez rendben volt már most is, más kategória mint az előző
Bott furmint 2005: dűlők már kiestek a fejemből, jegyzetemből, de ez tetszett akkor épp a legjobban
Demeter furmint: Talán Kakas dűlő, de ez már nem volt biztos akkor, viszont még ízlett, az biztos.

vörös

Ráspi Kékfrankos szelekció: nagyon jól iható, mély bor.
Ráspi Zweigelt: szuper bor, illatban, ízben. Többször is kértem belőle.
Kaló Cab.sauvignon: abszolút lenyűgöző, hihetetlneül összetett bor
Kaló Rozé: valami sok évig hordóban érlelt tétel, én nem tudtam hova tenni, rozénak, sillernek nem volt jó.
Orsolya kadarka: nekem most kicsit zöldnek tűnt, illatában viszont sokat ígért már most is.
Buttler Syrah: nagyon tömény, szép bor
Buttler kadarka, édes: hát ezt sem értettem, nem szeretem az édes kadarkát, úgy döntöttem.
Szecskő Rubintos: kékfrankos és a zweigelt keresztezés, nekem nem tetszett, bár érdekes volt, jegyeztem fel.
St. Andrea Tóbér Kékfrankos: nagyon szép kékfrankos, egyedi ízvilág, nem agyonbarikkolt, nem vékony, pont jól iható.

édes

Szepsy Aszú: nagyon tömény, kevés lendülettel
Királyudvar aszú: itt elfogyott már a jegyzetlési erő...
Scheller Zenit főbor: abszolút tömény, nagyon szép
Németh sárgamuskotály: illatbomba, ízorgia (hát igen, az édesek a végén voltak, kicsit fáradtam már)
Patrícius aszúk : nagyon szépek voltak, lendületesek
Samuel Tinon, gondolom aszú: mint a patríciusé, de lehet csak azért mert egynmás mellett álltak, meg mert macskakörmöt még tudtam rajzolni...

Hát így volt ez...

No comments: