Wednesday, August 15, 2007

spanyol bika

Kaptam én egy ilyen 2003-as Sangre de Toro-t, jól tettem, megérdemeltem. tegnap ki i nyílt, az is rendben volt. Kapott egy kis levegőt, aztán nosza. áradt némi bőr belőle, alatta szilva, borsos, fűszeres illat, tetszett. Szájban kellemes, kisebb test mint amit az illat alapján vártam, de teljesen rendben volt az is, ízben megmaradt a fűszeresség, tanninja lecsiszolt volt, olyan vörösbor, amihez jó sajtot, sonkát enni, friss kenyeret törni, olajba mártogatni azt. A melegedés, az nem tett jót neki, úgyhogy némi hűtés után folytattam a második pohárral. Akkor megint barátok voltunk.
Megnéztem, kétféle szőlőből kevert cuvée, egyiket sem kóstoltam eddig : Garnacha (a.k.a Grenache) és Mazuelo (a.k.a Cariñena), amiknek utánaolvastam, tehát kulturálisan is megérte ezt a bort bontanom (egyébként önállóan egyik fajta sem szokott megjelenni, tipikus cuvée fajták, együtt tényleg szépek voltak).
5 pont, jó esti hangulat.

No comments: