Monday, January 7, 2008

Két szép bor

Bock és Buttler

Pizzával kísért beszélgetős est volt, hozzá nem kisebb borok mint Bock Ermitage és Buttler B cuvée. Előbbi 2005-ből, utóbbi egy évvel hamarábbról.
Mindkét bor szép volt, szögezem le hamar. Csak hát. Csak hát.

Divat vagy nem, belemondom: az egyik bor izgalmas volt, a másik meg körzővel-vonalzóval tervezett. Legalábbis a Ráspi-Orsolya-Buttler vonalon mozogva az utóbbi időben, meg a rosszul sikerült villányi kirándulással mögöttem, jelentem alássan, előítéletes lettem. Annak ellenére, hogy vakon (is) elismerem: szép a Bock szortiment.

Bock Ermitage, 2005
Ez sem kivétel a szép, ámde kevés izgalmat okozó Bock borok alól. Bontáskor az egész konyhát-nappalit betölti a málna, málnacukor illat. Jönnek még: fűszerek, cseresznye. Szájban: kerek. A tannin épp csak kicsit bizserget, a korty sima, nem túl hosszú, de van eleje, közepe, vége. Jó inni, tényleg. 5 pontot is megér.


Buttler B cuvée
Cabernet sauvignon és merlot lépett frigyre 2004-ben. Nyitáskor a megszokott brutalitás, egí teljes istálló szökik ki a palackból. Elsőre kóstolva a bor rúg egyet és otthagy. Node nem is ezért szeretem a Bukolyi borokat. Másnapig szépen elkóstolgatom a kiöntött egy decit, este meg jelmezes főpróba.
Fűszerek, meggy, erdei gyümölcsök. Rajtuk egy finom ázott avar-réteg. Harmónia van benne, tanninnak nyoma sincs. Izgalmas, 7 pontos bor.



2 comments:

Spicc said...

Szerintem az eredmény pontosan tükrözi a két bor közti árkülönbséget. A B az közel a duplája az Ermitagenak. Az Ermitage-t meg kifejezetten nem innovatív bornak szánta (ha jól tudom) a pincészet, hanem egy jól fogyasztható, igényes elérhető áron kínált cuveenek. Tehát így fair. Lehet, hogy az én mániám, de a borkóstolásnál olyan mintha mindegy lenne az ár, csak melyik jobb, nagyobb egyéniség. Ez pedig nem fair.

vörös és fehér said...

bevallom nem tudtam az ermitage árát, lévén úgy kaptam ajándékba, de teljesen igazad van. valahogy azt gondoltam hogy ez a b cuvée kategóriás bor a bocknak. így viszont, szerintem, egy jó vétel. mondjuk a buttelr is, csak máskor érdemes őket inni. ez meg az én mániám.